Snö och tävling

Då har höstens första snö kommit!



Förra veckan vräkte det ner SNÖ!!! och det var bara att skotta och så kom minus graderna också...
Vi har haft mellan 10 -20 minus grader tills idagarna då kom regn så nu är vi bambi på hal is! tur att grabbarna inte fått manikyr......

Fredag kväll och lördag har vi haft i Jokkmokk lydnadstävlingar klasserna 1-elit.
Fredagseftermiddagen började förberedelserna Husse kom hem och började skotta plan med våran fyrhjuling ! Vilken tur klubben har att Husse finns! annars hade vi haft mellan 20-25 cm snö på planen, hur hade det gått!????
Som vanligt var vi få som fanns på plats från klubbens medlemmar, så arbetsuppgifterna var flera på oss utom Jossan som dömde och fick döma från 18 till efter 23.00 ??!, tävlingen höll på till natten och gissa om elit klassen gick sist! Sigge hade startnummer 3 av 4 våran motivation var ej den bästa men vi såg det som en träning och jag ville se BRA kontakt mellan Matte och Sigge vilket vi fick!!! nästan för bra ! när jag skulle skicka Sigge till korna så var han så enormt fokuserad på mig att han tappade vad han skulle göra..... vad gör det ! jag är glad !! vi börjar vara tillbaka i gamla formen och Sigges fokus kommer tillbaka på mig!
Vilket syns i fria följet som jag var NÖJD med på tanke det var elit lydnadsmoment var vi har långsam, vanlig och språng och alla steg och vändningar på stället!!! man blir snurrig!
Efter varit ulla-bella, köksnisse, tävlande m.m så var man mör vid prisutdelningen 23.30 !
Husse fick vara också allt i allo även tävlingssekreterare !
Vi är flexibla ........... 

Lördag hade vi köket ( två tävlingar denna dag) jag och Sigge för vi insåg att vi hinner inte tävla och det är inte ultimat förberedelse att springa imellan .....
Men jag suger på karamellen från våran lydnad på fredagskvällen fast något prismässigt var det ej men vad gör det? Bara man är nöjd själv! vårat mål hade vi uppfyllt som är viktigaste!

// Sigge med familj!


Kommentarer
Postat av: Chanel

Åhhhh jag är så imponerad över dej Sigge, snacka om en allsidig flat ;o) Kanske vi denna vinter träffas nere i stallet? Jag kommer vara med en och annan gång, just nu kör jag lite sök för min morsa tyckte det var ett bra förslag från din morsa :o) Men jag kan bara hålla med det är kul med sök.. Just nu blir det inte mycket för min morsa har trillat omkull och med det har hon aj aj..

Nej nu ska jag ta och uppfostra den lille spanieln men vi hörs och förhoppningsvis så syns vi snart också ;o)

Tassar

Chanel

2009-10-17 @ 09:04:08
URL: http://brukshundar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0