Jaktkurs i Kiruna

Den gångna helgen har SIgge och Matte varit på jaktkurs i Kiruna genom SSRK.
Med kanon instruktörer från Kennel Djurbergas  Inga-Lena Djurberg och Inger Johansson.
Inga-Lena är uppfödare av jaktlabrador.

Vi hade en jättebra kurshelg med dessa otroligt duktiga instruktörer! det blev två dagar fullspäckade med träning, nya råd & träningstips, så nyttigt att träna i grupp! kursen lade tyngvikten på "timing & handling" det är så viktigt att vara tydlig med sin hund.
image8
Sigge vilar mellan momenten. Söndagens träning var riktigt rolig, dirigering, walk-up, och liten tävling mot grupp 1. Vi vann, kan jag berätta.
Mycket mygg, knott m.m gjorde Sigge biten och irriterad på slutet.

image11

Full fart på Sigge men jag gillar riktiga fåglar mycket bättre!

 Min kanin dummie är betydligt roligare!

Mera bilder från jakt kursen kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Bosse Jansson

Vann ni???!!!! ja inte vet jag, för jag somnade i myren, såg ni det, Inger-instruktör frågade min matte om jag hade dött!
Nu har vi också SOMMAR, matte har precis klippt typ sjuhundrafemtio gräsmattor, hon muttrar & säger det är varmt...hm...plus 25 grader, så hon får väl skylla sig själv!!
Ha det gott!
Familjen Jansson i Abisko

2007-07-05 @ 17:18:26
URL: http://sussan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0