Träningsläger

Nu har vi varit på träningsläger i Piteå och brukshundsklubben årliga läger som är i fyra dagar! :)



Sigge har deltagit i lydnadsgruppen ! något man måste någon gång lägga lite extra krut på..:)


Vi har lagt ner mycket krut på kontakt träning och plockat upp våra klicker ! vilket gör Sigge otroligt fokuserad....
Momenten i denna grupp var för hundar i elitklass...

Instruktör var Nancy Nilsson, vunnit lydnads SM och har även varit med i Nordiska mästerskapet tog lag Guld och VM 8:a och tillhör landslaget i lydnad, otroliga meriter !



Tött och mör i huvudet efter 4 dagar.....

men vi har hunnit med skogsarbete som bevakning och Sigge är sugen efter vintern.
Så jag tror det blir skogsarbete för hela slanten närmsta tiden och så kommer Sigge fara på stor militärövning nästa vecka ......




Kommentarer
Postat av: Hanna o Märta

Oj, vilken fanastisk ögonkontakt Sigge har, vilka härliga träningsbilder! Jaha, jag får nog visa fotona för Märta så hon vet hur det fria följet ska se ut...



Jag ser att ni har snö kvar, här i Uppsala har vi grönt gräs och fullt med maskrosor. Och Märta har badat utomhus flera gånger redan.



Kör inte för hårt med Sigge, han måste få vila ibland. Lycka till med träningen!



Många blöta pussar från Märta och mig!

2010-05-21 @ 01:09:53
Postat av: Angelina

Hej vad kul att du också ska ha en valp från kullen!! Längtar jättemycket tills jag ska hämta henne, vilket datum hämtar du Tarra? Skulle vara kul om vi kunde fortsätta hålla kontakten:)

2010-05-30 @ 18:08:38
URL: http://www.wonderboy.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0