Skogsträning

Nu har snön börjat ge sig i Jokkmokks området och valborgs helgen har bjudit på kanon varmt väder och solen har stekt på ! och faktiskt så har man kunnat börja träna i skogen .......  vad man har längtat till detta! även grabbarna...
I år är det riktigt tidigt, förra året var vi i Piteå på bevakningsläger andra helgen i maj och då hade vi fortfarande för mycket snö i Jokkmokk för skogsarbete.

 
Bevakningsträning!
Bra patrullstig med fint ljudupptag av Sigge och på väg ut till fiende i skogen ! Tur att farsan orkar hålla i!



Vila i skogen, mycket vätska tanke på helgens träning har skett i värme som man är inte van med!


Vi har tränat bla.patrullstig med spårupptag, Sigge var riktigt tänd!



Det gäller att hänga på när Sigge har tagit upp spår i terrängen! KUL!



Mamma! jag har hittat alla grejor och så fick jag min bitstock som belöning!
Sigge spårning går mycket bra, roligt att kunna köra på med spårträningen för fullt nu!


Lillebror Wille lånar gärna bitstocken !



Belöning med mjukost !
Hos oss delar vi broderligt!



Wille " vita blixten "
tränar också,  inte bara storebror!


// lite av våra upptåg under en härlig valborgs helg med långledigt!

Kommentarer
Postat av: Petra & Co

Men vart har ni varit där det inte finns snö?? Vi var ut och kikade men hittade bara skog med snö och snö :) Nåja nykomlingen fick testa lite bevakning i alla fall, förhoppningsvis har husse nu fått en blivande bevakningskompis och jag en lydnadsstjärna. Dock blev det ingen flat har nog med fröken Chanel!

Vi syns väl nere på klubben, på Onsdag ska jag dit bytte från agility till spårkursen.

Vi höres!

/Petra och Co

2009-05-04 @ 11:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0