I rikets tjänst!

I helgen har Sigge med sin husse Magnus  varit på K4 Arvidsjaur, en större övning med lule/pite älvdals försvar.



Här brudar fick jag sova! förstår inte varför man som tjänstehund måste alltid sova ute??!
ingen tänker på att det var minus grader under natten och mitt vattenfryste!
Hoppas kompisarna är tyst i natt så jag får sova.

Här är jag (till vänster) och mina tjänstehundskompisar schäfrar.
Jag är en stolt retriever!



Hundförarna, farsan och Peter var grabbarna i gänget som var 10 st !
Peter brukar jag träffa på sök tävlingar, många av dom andra har man träffat förut på övningar.



Här är jag och Carin hon vill göra visitationskontroll vilket dom gör på mig före och efter övningar ifall jag har skadat mig!
Hhhmmm... trevlig tjej den där Carin!
Jag har charmat alla! som vanligt, dom tyckte jag var bortskämd som fick mjukost som belöning med min bitstock ? förstår inget?? 
  
Helgen har inte bjudit på något vidare väder!
Vi har övat i olika terränger, vi har haft sällskap av gruppbefäl som varit med varje ekipage i dom olika övningarna som bla. var spårupptag, patrullering, avsökning av byggnader, spårning och så har hundförarna haft pistolskjutning.

Roligt! nu är det hem och forsätta öva inför nästa uppdrag i camouniformen!
  





Lillebror Wille har även han tränat i viltspår med morsan som förare, och det ser mycket bra ut! dom har hunnit motionera och massor av annat.... men även haft mysigt tillsammans!

  

Vi ses!   Sigge & Wille









Kommentarer
Postat av: Annelie och Nemo

Hejsan svejsan!

Trevligt träffas i Arvidsjaur......Snacka man var trött i luvan i går kväll!

Vi ses kanske innan Marma om inte så hinner du ladda ordentligt så du orkar med oss galningar under HTU'n



kram kram hälsa Sigge

2009-05-11 @ 16:05:40
Postat av: Vi igen

glömde länken.....

2009-05-11 @ 16:06:32
URL: http://lieslya.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie

Tackar för "grattiset" dom är ljuvliga de små och de bruna små är lite så där extra speciella när man gillar brunt.))..ska spara en liten tjej...men vilken står ännu i stjärnorna.

2009-05-14 @ 21:43:48
URL: http://www.calebris.se
Postat av: Carin Rudqvist

Hej Sigge och Magnus...



Jag hittar er var ni än är! Ha, ha... Skämt å sido, fina bilder från övningen. Jag har lagt till dig på min blogsida. hoppas det går bra!



//Carin & Etty

2009-05-17 @ 15:48:18
URL: http://www.kargalandetsetty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0