Jokkmokks tävlingar!

Då var det dags efter långa veckor med spår läggning och mycket jobb kring klubben.....................

Spår tävlingar i Jokkmokk BHK.
Fredagen gick åt att jobba sedan steka souvas kebab, städa och fixa innan tävlingarna... puhh!
Lördag var det appell och lägre spår och tidig morgon i skogen med spårläggning som båda morsan och farsan var inblandad, morsan var även "spårchef" och mottagare........... sedan var köket som väntade!morsan var inblandad i allt.... farsan tog hand om snitslar från spåren. 

Gissa vilka som somnade tidigt!  ......


Söndag var det dags för Sigge att göra entre i tävlingen ! Anmälda högre hundar var 19 st, men tur att för alla spårläggare hade det fallit till 14 st ................ 

Morsan var trött och kroppen var inte med!, farsan sprang ut spår som vanligt. Men vi började med att köra ut domarna till skogen och alla tävlande,  häftigt morsan om vi kört runt med dom inne i Jokkmokk "höstmarknad har varit i helg"....

Sigge hade start nr: 11 Påsläppet i rutan gick klockrent, och sen var på spåret............. spårade som en gud vackra vinklar MEN vi fick bara in 3 pinnar och slut???!!!
  
Var hade spårläggaren lagt pinnarna??? vi brukar aldrig missa! hittade en pinne i en grop morsan funderade vad jag grävde efter......

Så ví fick bara 6:a på spåret!

Platsliggning var inga problem (dold förare och 5 min och 4 skott). Fast polaren som legade brevid mig ställde upp sig!, Hhhmm.....  min mamma har sagt att jag måste ligga still och vila, bäst att göra det för då får man korv!

Sedan dags för lydnaden........
Jag missade på fria följet ! men efter framförgåendet ( mamma vart arg när jag slickade bruden på figrarna igen)
då visste jag att nu är det bara skärpa sig och mamma vart glad..
På Kryppet  fick jag en 9:a !!!, inte illa och faktiskt 10:a kom oxå!
  
Uppletandet gick bra två förmål kom in samtidigt! igen..... och så hittade jag ett rött halsband som ingen annan tog!

Men sedan var jag trött men morsan tyckte lydnaden var mycket bättre än förra helgen
så kanske Elit klass kommer snart!

GODKÄND HÖGRE SPÅR


Lillebror Wille tar hand om mig! Lite trött är Sigge.............

  Till er alla // Sigge & Wille

Kommentarer
Postat av: Mona

självklart var det ju spårläggarens fel för sigge har ju alldrig missat ett spår tidigare

2008-09-15 @ 13:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0