Säsongsavslutning!


Nu har säsongen 2008 fått sitt slut!....  jag tror vi behöver vila nu....

Lördag 1 nov Utställning SSRK Boden
Domare var en norsk Sauge


Resultatet var inte så lysande! Vi konstaterade domaren gillade inte större flathanar, så är det i utställningsbranschen...
Det bästa av kritiken var Super päls, En glad och trevlig hund!
Och så tyckte han att Sigge hade bra benstomme (första gången, annars tycker dom att han har grov??!!!...) 
Nä nu tror jag vi lägger utställning på hyllan!, undra hur många gånger jag har sagt det?!

Här är morsan och jag .
Atlas slog till och vann med cert, BIM och BIM-BIS 4. GRATTIS!


Tack för trevlig lördag Erica, Ankie och Linda!
  
____________________________________________

Söndag 2 nov

Då var det dags för årets sista brukstävling !

På programmet stod det Sök..........

Sigge började bra på morgonen 10 på platsliggning och 10 på budföring
Så var det dags för sök skogen....
Efter väntan var det våran tur, Sigge började bra 1 figurant inne så gjorde han kanon fina framåt slag i rutan och kom direkt på mina inkallningar , MEN så hände det som inte får hända Sigge började ta rullen i munnen vid stigen!!! 
Blinda betyder att jag avbröt med en gång!

Så slutade våran säsong vi som hoppasdes på uppflyttning!!!


Våran bus pojke!



Sammanfattning på bruks säsongen:

Godkänd högre spår
Godkänd lägre sök 

Kommentarer
Postat av: Brittis

Jag tyckte han tyckte om större flattar..Ninas nemo fick att han var för liten:))..min Elof är ju stor och han var enl domaren "lagom" storlek...men det är ju så det är med domaren..ena dagen upp andra ner..

2008-11-04 @ 17:36:49
URL: http://www.calebris.se
Postat av: Helena

Det är nog som du säger Carola; Sigge har så stort huvud därför att han har så mycket på insidan. Jag håller helt med :)att det är ju ändå det viktigaste samt att man ska ha kul med sin hund.

Skönhet sitter alltid i betraktarens öga...

2008-11-04 @ 19:24:44
URL: http://www.ewokes.se
Postat av: Hanna o Märtis

Skönt att Sigge ska få vila lite nu, jag tror att ni alla behöver det. Ang uställningar så står jag fast vid att utställningar är som att kasta tärning, man vet aldrig hur det går. Det är för mycket tycke och smak för att jag ska se det som en utmaning. Visst är det viktigt med en funktionell exteriör men "miss universum"-tävlingar är inget för vare sig mig eller min hund. Jag överlåter det gärna till andra att springa runt i vänstervarv.



Kom ihåg att utställningsmeriter bara talar om hur hunden ser ut på utsidan, den säger ingenting om hundens insida...



Jag vet att både du och jag har världens finaste hundar!!! Och i slutändan är det ändå arbetsmeriterna som väger tyngst.



Många kramar till er allihop!!



2008-11-09 @ 22:57:15
Postat av: Marika

Hej halååå där uppe!! Men attans attans att vi inte ens hann surra en liten stund! :) Skymtade dig på andra sidan ringen när kk var, men sedan blev allt bara svart ;D Nåja vi ses nog på någon plan eller i någon skog eller vi någon ring mitt vad det är.



Ha det braaaa!

2008-11-10 @ 20:26:33
URL: http://hem.bredband.net/2blue

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0