Tjänstehelg!

I helgen har jag och farsan varit i militärtjänst! det ni brudar............  
Hhmmm...........    morsan och Wille fick följa med också. Så husvagns livet är underbar! 


Helgen beståd av Tjänstehundsutbildning del 1.
Utbildning för hundförare och chefer för hemvänet och Lapplands jägargrupp. Fokus är på hunden.
Läs mer i Norrbottens Kuriren http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4089267
På bild finns faktiskt morsan civil och farsan som kollar i sitt anteckningsblock....  dom vill nog inte vara med tror jag..........!

Platsen var Kalix och Grubbnäsudden, militäranläggning i vildmarken............



Här visar Johan och Campa var ljudfiguranten är!
Kapten Johan Lindahl höll i utbildning under helgen som är även chef för Hundplutonen på F21.

Har även hunnit med träningspass som spårning, sök och lydnad...........  morsan ville så jag var tvungen att ställda upp!
  
Nu är det dags för tävlingshelg igen, spår och sök....................  
Men mamma har LOVAT ta fram fåglarna så jag längtar...............  Halleluja! 
Tur att jakten börjar snart!
  


Hoppas ni har också haft en trevlighelg alla !

// Sigge!   

Kommentarer
Postat av: helena

åååh mitt lilla sockerhjärta (sigge)!!

Mycket fina bilder.

Kramar

2008-08-21 @ 14:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0