Tävlingshelg!

I helgen har jag och morsan varit till Kiruna!



Tävlings helgen ....................

Lördags morgon började kl. 0340?  kan vi inte fortsätta sova?................ till Kiruna!
 
Premiär i Högre spår! för oss båda....
Spårupptag och spår gick på räls och fullt, fast vi hade färska älgspår i området!!! en spårläggare vart jagad av älg.....
 Sedan var det dags för uppletande villket vi inte gjort förut tillsammans med jag sa till morsan att vänta så fixar jag detta....... jag hann bada och hämta alla 4 förmål, jag tog två samtidigt onödigt att springa mer...

Platsliggning med dold förare (Premiär) fixade vi också, sedan denna lydnad, jag hade nog motionerat för mycket innan så jag orkade inte riktigt och mamma var lite ringrostig men på framförgåendet passade jag på att pussa några brudar som stod i mitten !! inte populärt hos morsan men tillbaka vägen gick på räls ! morsan var salig efteråt!  vi har tränat rätt !!!!!!!!!!!!! jippi!
GODKÄND I HÖGRE SPÅR!      Yes!Yes!
____________________________________________________________

Söndag!   Dags för Sök................................ 

Vi började med söket på morgonen.
Jag sprang ganska bra, 3 figuranter på 4 minuter! jag ska bli sprinter   .................................
Men vi gjorde en miss, och morsan är lite nybörjare på söket............... så vi missade lite poäng! Men hon är nöjd!
Men lydnaden fixade jag bättre än dagen före..........  så morsan fick en suprize! men lydnaden var lättare men jag säger inget............ hi hi haaa!

GODKÄND LÄGRE SÖK!  Men mamma jag tror vi sätter det snart!   Nu har vi börjat fatta vad som gäller, sök är svårt!!



Super grattis till Kusin Triss med kanon poäng i elitspår! Hhhmmm SM nästa år tror jag!  
Jag behöver träna mera!!!  




Vi är mycket nöjda efter denna helg, uppflyttning är alltid målet men det kommer!
Jag äger en kanon hund som vill verkligen göra mig tillags, men jag har i helgen fått mig något att tänka på när det gäller bla. lydnaden....... HHhhmm man behöver lite uppläxning ibland! 

Helgen i Kiruna var super trevlig,  god middag och sällskap!  // Carola.
 
 




Blöta   från Sigge!


Kommentarer
Postat av: Pia

STORT GRATTIS till de fin-fina resultaten i Kiruna!! Ni är ju riktigt duktiga!!!!!! Synd att ja inte hann komma och se er =)



KRAM

2008-08-25 @ 19:50:51
URL: http://mincados.se
Postat av: Pia

Tack så mycket!



Nej det är ju så men förhoppningsvis så ses vi kanske på lydnadsproven i Jokkmokk. Ha det så bra och njut nu av era framgångar från helgen ;-)

2008-08-26 @ 11:48:02
URL: http://mincados.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0