Utställning och Sök helg!

Efter en kall lördag i Boden Utställning  SSRK....

Tyvärr vart det inga bilder för vi var i ett ute ridhus (Hedens) med nästan ingen belysning!!! trångt ........
Skönt när det var över....... men det var (70-80) många flattar och valpklassen var stor. I Sigges klass jakt var dom 14 st.... större än öppen!

Följande sammanfattning av kritik: Stor hane med grovt huvud och hängande läppar som störs, bra benstomme, mkt bra rörelser, bra bakvinklar, trevlig och glad....
Pris:2 jkl
Annars bra kritik om man bortser från detta huvud........ Men jag är glad att Sigge har mycket huvud(hjärnceller) för annars hade vi inte kommit så långt som vi gjort!...........

Stort Grattis till Annika och Ture för ck i 1:1 jaktklassen, Erica och Triss 1:2 jaktklassen...Grattis Flatterhaftgänget!
Och Marika och Atlas 1:3 jaktklassen.....

________________________________________

Lite sökträning på söndag och jag försökte hinna ta kort med mobilen..... gick inte så bra......!
image59

Ett kanonbra träning och morsan fick lust att tävla.......
image60
Sigge in med en figge, Sigge älskar dessa bitstockar?!, måste nog köpa en åt honom!
image61
Sigge funnit nästa figurant i Lådan!
image62
Sigge in med Jossan på sista ..........
image63

Mamma! jag har hittat och jag fick min bitstock!!!!!

Sammanfattning av sökträningen på söndag: Helt kanon!!!! Sigge gjorde jättebra slag och direkta träffar, inget tjorv i rutorna.
Verklingen en taggad Sigge!
Och så har jag fått precis veta att vi har kommit med på Lördag i Piteå 3/11 på söktävling(reserv)!!!!!! jippi! Vi hade bytt från Elitlydnaden.... Det kommer att bli många deltagare! Lydnaden tror jag var 80 st bara i Lydn 1:an 40 st!... men även många i söket  ca. 30....

Förhoppningsvis är Sigge lika taggad på lördag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0